“Azotul în anvelope este scump și nu justifică prețul” – este cel mai frecvent mit despre presurizarea cu azot.
“În SUA o mașină normală rulează cu anvelopele dezumflate cu cca. 10-11%. Acest lucru determină o scădere cu 3,3% a eficienței combustibilului, precum și o scădere cu 18-20% a duratei de viață a anvelopei.”
Agentia Americana NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration
Azotul este folosit de zeci de ani în Formula 1, cursele NASCAR, industria militara și în aviație. Progresul tehnologiei face astăzi posibilă producerea și utilizarea azotului și pe scară largă, iar acum orice consumator are acces la aceste avantaje.
Beneficiile sunt atât pentru șoferi, cât și pentru cei implicați în activități cu specific auto: dealeri, vulcanizări, service-uri și comercianți de echipamente auto.
Umflare corectă versus dezumflare
Diferența dintre ele este importantă când luam în considerare durata de viață a anvelopei și performanța acesteia.
Așa cum presiunea determină capacitatea de încărcare a anvelopei, dezumflarea rezultă într-o anvelopă supraîncărcată.
Aceasta determină creșterea consumului de combustibil și manevrare greoaie.
De asemenea, cresc forțele mecanice din cauciuc, care se supraîncălzește și poate exploda.