Zgomotul produs de aeronave și emisiile CO2 în atmosfera sunt surse de costuri și restricții operaționale în multe aeroporturi din lume.
“Continous Descend Approach” este o procedură de aterizare destinată să adreseze chiar aceste probleme.
În 2009, eforturile comune din industria aviatică europeana au dus la lansarea programului European Joint Industry CDA Action Plan.
Planul urmărește implementarea și optimizarea acestei tehnici în cât mai multe zboruri și aeroporturi, pe cât posibil.
Traiectoria de aterizare CDA presupune o coborâre constantă de la altitudinea de croazieră, față de abordarea clasică în trepte de altitudine, iar beneficiile sunt semnificative:
Sub această deviză, compania TAROM se află printre susținătorii proiectului CDA, în faza pilot a acestui program fiind implicate aeronavele Airbus A318.
Rezultatele analizate în colaborare cu AIRBUS și Centrul de Cercetare pentru Aviație și Mediu UK au arătat o reducere a emisiilor de până la 350 kg de CO2 pe zbor. – sursa www.tarom.ro.
Mai bine pentru mediu înseamnă și generatorul de azot NitroFil®, ce elimina nevoia de transport azot (butelii sub presiune sau azot lichid).
Stația de azot din incinta TAROM a fost modernizată cu tehnologia membranei permeabile Parker.
Câțiva ani mai târziu, tehnicienii TAROM au decis upgrade-ul acestui generator, pentru a răspunde cerințelor actuale de producție și eficiență.
Avantajele enumerate vin din comparația celor două generații NitroFil® pe care le-am utilizat.