13 Decembrie, ora 17:30Â – ” Risc avarie sonde titei / Presiune scazuta azot instrumental” este mesajul care aduna la Parcul 1 Corbii Mari de pe autostrada A1, km 50 reprezentanti ai tuturor companiilor implicate in modernizarea parcului OMV PETROM.
Pericol de inghet al lichidelor separate…blocarea curgerii pe linie…variatia presiunii in spatiul de gaze…purjarea lichidelor acumulate…semnalul de alarma din generator…teste de reglare a sistemului de blanketing…..reprezinta limbajul comun al specialistilor din Petrom si din companiile furnizoare de tehnologii si echipamente necesare modernizarii.
Parcul Corbii Mari este primul parc OMV Petrom aliniat la legislatia europeana si nationala de protectie a mediului privind utilizarea unor instalatii de prelucrare care sa elimine emisiile in atmosfera ale gazelor asociate extractiei si prelucrarii primare a titeiului.
De asemenea, parcul este unul dintre cele mai vechi zacaminte din tara, iar una din particularitatile sale este prezenta hidrogenului sulfurat in fluidul extras. Efectele sale sunt negative atat asupra echipamentelor (coroziunea rezervoarelor, conductelor, pompelor etc), dar mai ales asupra mediului si comunitatilor.
Parte din Strategia de dezvoltare sustenabila OMV Petrom, politicile de securitate si protectie a mediului urmaresc impactul asupra climei si a comunitatilor la unitatile de productie, calitatea produselor OMV si exploatarea in siguranta a zacamintelor.
Modernizarea Parcului Corbii Mari se aliniaza acestor cerinte si reprezinta prima etapa din proiectul de implementare a celor mai bune practici industriale si tehnologii la nivel international.
Proiectul include o noutate tehnica pentru OMV Petrom:Â utilizarea unui rezervor inchis pentru apa de zacamant si a unei perne de azot deasupra lichidului. Azotul este produs in interiorul parcului cu ajutorul unui generator de azot – sistem blanketing.
Capacitatea furnizata de generatorul de azot NitroFil® permite de asemenea folosirea azotului ca si aer instrumental pentru actionarile pneumatice ale parcului.
„Desi intial proiectul prevedea compresoare de aer pentru actionari si butelii de azot pentru sistemul de blanketing, adoptarea solutiei cu generator de azot reprezinta un avantaj ce a redus cheltuielile de achizitie, instalare, operare si service.
Costul actual de obtinere a azotului cu NitroFil® este de cca. 3% din costul azotului furnizat in butelii.
In plus, dupa mai multe luni de utilizare, generatorul a dovedit ca este un echipament cu o mare fiabilitate si o redundanta foarte buna.”
13 Decembrie, ora 22:30Â – Process control system…integrare semnal generator…izolare termica…masinile angajatilor OMV Petrom si ale celorlate companii implicate in proiect dispar rand pe rand in ceata deasa de decembrie, ce nu lasa sa se vada nici macar apropiata autostrada A1 – semn ca interventia s-a terminat cu bine, iar procesul de extractie isi reia ritmul obisnuit.