Republicii 198
Pitesti, Arges
Ion Ionescu de la Brad 65
Sector 1, Bucuresti
0700 000 000
office@azot.ro

Monitorizare la distanta = viitorul?

Analiza

Un studiu publicat in ianuarie 2014 de catre firma internationala de consultanta Roland Berger Strategy Consultants releva o tendinta prezenta deja si pe piata din Romania.

Serviciile industriale vor avea o importanta din ce in ce mai mare. Companiile vor solicita mai mult decat un echipament propriu-zis. Diferenta o vor face cei capabili sa furnizeze servicii pro-active, care sa anticpizeze nevoile beneficiarilor in calitatea lor de furnizori, cu focus pe consumatorul final.

„Evolution of service” este o radiografie ce ilustreaza directia de dezvoltare a marilor producatori industriali, de pe pietele occidentale. Servicii ca monitorizare de la distanta, audituri de performanta, upgrade-uri si update-uri de tehologie sunt zonele in care se pune accent si se investeste din ce in ce mai mult.

Monitorizare la distanta – echipamentele instalate in procesul de productie pot fi monitorizate folosind o conexiune internet/ethernet sau prin intermediul unor dispozitive mobile. Pana aici, nimic deosebit. Diferenta apare atunci cand companiile beneficiare sunt dispuse sa acorde acces continuu si permanent la un echipament din fabrica lor. Practic, atunci cand au suficienta incredere in furnizorul lor.

Increderea este un drum cu sens dublu
Studiu Roland Berger
no-image

Studiul Roland Berger arata ca atunci cand exista, aceasta incredere este rasplatita cu beneficii semnificative.

Monitorizarea continua a parametrilor functionali asigura supravegherea procesului si avertizarea in cazuri de functionare atipica. Mai mult, culegerea de informatii in sisteme de gen cloud computing permite integrarea si adaptarea in timp real la un proces dinamic.

Informatiile gestionate astfel permit transpunerea in „indicatori de bord” pentru un proces eficient pe termen lung (optimizare proces, mentenanta proactiva, management preventiv pentru siguranta etc.).

„Indicatorii de bord” sunt diferiti, functie de industrie si de aplicatie, insa beneficiile sunt comune:

  • maximizeaza performanta echipamentului;
  • reduc costul de proprietate asupra echipamnetului (cost of ownership);
  • reduc riscul asociat cu integrarea in proces.

Capacitatea de a transforma datele culese in informatii vitale pentru activitatea operationala inseamna valoare adaugata, incredere si parteneriat pe termen lung.
Inseamna expertiza transpusa in stabilitatea si eficienta unui process monitorizat si optimizat permanent, cunoastere si intelegere in profunzime a procesului de productie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de mail nu va fi publicată nicăieri

Copyright © 2024